Actualiteit
Het opsporen van zorgfraude is voor gemeenten vaak een uitdaging. Om hen daarbij te helpen, werken Centric en Maxdoro nu samen op het gebied van handhaving in het sociaal domein. Met de Suites voor het Sociaal Domein en Maxdoro’s InSZicht voor Handhaving, Toezicht en Preventie, beschikken gemeenten over een totaaloplossing die handhavers alle tools in handen geeft om slim, veilig en digitaal te werken.
InSZicht digitaliseert het volledige handhavingsproces binnen het sociaal domein, van (fraude)signaal tot en met de verslaglegging inclusief juridische onderbouwing. Als gebruiker van Key2Handhaving biedt de totaaloplossing ook jouw gemeente mogelijkheden voor snelle en efficiënte digitale handhaving.
Voor Participatiewet, Wmo én Jeugdwet
Centric en Maxdoro ondersteunen samen niet alleen de handhaving op de Participatiewet, maar ook de Wmo en Jeugdwet. Ook bevat InSZicht functionaliteit voor handhaving op de Tozo, de overbruggingsregeling voor zelfstandig ondernemers.
Geen gegevens meer overtypen
De koppeling tussen de Suites voor het Sociaal Domein en InSZicht levert veel voordelen op. Alle benodigde gegevens zijn direct in het dossier beschikbaar, zonder dat je deze hoeft over te typen. De koppeling tussen de oplossingen van Centric en Maxdoro voorkomt hiermee onnodig en foutgevoelig handwerk.
Tijd besparen door sneller handhaven
Daarnaast realiseren gemeenten met de digitale oplossing InSZicht grote tijd- en budgetbesparingen en verbetert de hit-ratio in het handhavingsproces. Dat blijkt uit ervaringscijfers van meer dan 500 handhavers en sociaal rechercheurs verspreid over het hele land, die dagelijks digitaal handhaven met InSZicht. Het gaat om onderzoeken binnen het sociaal domein, toegespitst op fraude rond de Participatiewet, pgb’s en adressen. Per jaar levert dat een besparing op van zo’n 260 uur per handhaver.